GraubŁnden introduceert persoonlijk reismagazine

GraubŁnden introduceert persoonlijk reismagazine

Chur, 24 januari 2013. Sinds vandaag kunnen liefhebbers van een Alpenvakantie een persoonlijk reismagazine samenstellen op mijn.graubuenden.ch. Het magazine is samengesteld op basis van de persoonlijke voorkeuren van de vakantieganger op het gebied van slapen, eten en activiteiten. Een Alpenvakantie die bij je past!

Consument centraal in nieuwe campagne
Het komt regelmatig voor dat vakantiegangers hebben besloten dat ze op vakantie willen naar de Alpen, maar dat de keuze voor een bestemming en boeken lastig is. Het overweldigende aanbod op internet maakt de keuze vaak alleen nog maar lastiger. Met de zomercampagne 2013 “De Alpenvakantie die bij je past“ speelt Graubünden Toerisme hierop in. In de campagne staat de vakantieganger centraal. „Doel van de campagne is de bekendheid van Graubünden in Nederland te vergroten en de veelzijdigheid van de bergregio tastbaar te maken“, aldus Gaudenz Thoma, CEO van Graubünden Toerisme.

Passend reisvoorstel binnen enkele clicks
Op mijn.graubuenden.ch kunnen geïnteresseerden op speelse wijze aangeven hoe zij  hun ideale Alpenvakantie voor zich zien. Luxueus hotel of gezellige berghut? Picknick aan een meer of 5-gangenmenu in een sterrenrestaurant? Bergdorp of alpiene stad? Een ontspannen wandeling, of een actieprogramma vol adrenaline?

Het systeem, kiest op basis van de bezoekersvoorkeuren op het gebied van accommodatie, gastronomie, grootte van de bestemming en activiteiten uit meer dan 90.000 mogelijke combinaties twee concrete en boekbare reisvoorstellen, die zijn afgestemd op de behoeftes van de bezoeker. De vakantieganger kan op basis hiervan een Alpenvakantie boeken die precies past. Bovendien wint één gelukkige deelnemer aan het eind van de campagne zijn persoonlijke droomvakantie naar Graubünden.

Persoonlijk digitaal reismagazine
De vakantievoorstellen worden opgenomen in een persoonlijk reismagazine van 24 pagina’s, inclusief aanvullende informatie over Graubünden. De gebruiker kan vervolgens zijn individuele reismagazine als pdf downloaden of per e-mail versturen. Verder kan het reismagazine ook worden geprint of bijvoorbeeld op de iPad worden opgeslagen. Ontwikkeld in zogenaamd “responsive design” past de lay-out van het magazine zich dynamisch aan computer of telefoon aan, waardoor het op de pc desktop, de tablet én de smartphone optimaal te bedienen is.

 

 

***

Foto’s om te downloaden:
Key visual van de campagne Alpenvakantie die bij je past

http://www.graubuenden.ch/fileadmin/user_upload/file_transfer/MM_Bergurlaub_Keyvisual.jpg

Screen iPad

http://www.graubuenden.ch/fileadmin/user_upload/file_transfer/MM_Bergurlaub_iPad_NL.jpg

Screen iPhone

http://www.graubuenden.ch/fileadmin/user_upload/file_transfer/MM_Bergurlaub_iPhone_NL.jpg

 
Picknick hoog boven de Rijnkloof

http://www.graubuenden.ch/fileadmin/user_upload/file_transfer/MM_Bergurlaub_Rheinschlucht.jpg


Soglio in het Bergell

http://www.graubuenden.ch/fileadmin/user_upload/file_transfer/MM_Bergurlaub_Soglio.jpg

 

Kamer in het hotel Casa da Luzi

http://www.graubuenden.ch/fileadmin/user_upload/file_transfer/MM_Bergurlaub_Hotel_Casa_da_Luzi.jpg


Campagne video:
http://nl.graubuenden.ch/mijn-graubuenden


Meer informatie online:

Microsite: http://nl.graubuenden.ch/mijn-graubuenden

Facebook: http://www.facebook.com/Graubuenden.Zwitserland

 

Op www.graubuenden.ch/multimedia vindt u beeldmateriaal over Graubünden in hoge resolutie, de perskit en het aanmeldingsformulier voor de medianieuwsbrief ‘Verhalen uit Graubünden‘.

 

25/01/2013